Формиране на литературни и социолингвистични компетентности у учениците в начална училищна възраст чрез съвременната литература за деца : Автореферат /
Настоящият дисертационен труд има за цел да разгледа обстойно и в дълбочина процеса на формирането на литературните и социолингвистичните компетентности у учениците в начална училищна възраст чрез литературата за деца като изключително важно и съществено, като един от основните фактори, влияещи на и...
Основен автор: | Вълева, Теодора Янкова |
---|---|
Други автори: | Иванова, Нели Стоянова 1956- (науч. ръководител), Мизова, Бистра Кирилова 1975- (рец.), Добрева, Снежанка (рец.) |
Формат: | Книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София :
Либра скорп,
2023.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Настоящият дисертационен труд има за цел да разгледа обстойно и в дълбочина процеса на формирането на литературните и социолингвистичните компетентности у учениците в начална училищна възраст чрез литературата за деца като изключително важно и съществено, като един от основните фактори, влияещи на изграждането им като завършени личности, на възприемането им за заобикалящия свят, на отсяването на истинските и стойностните неща в живота, на обогатяването на културата, езика и първия им досег до естетическото начало. От професионална гледна точка мотивацията ми да се заема с проблема, който е тема на дисертацията, се свързва с наблюдението ми за общото въздействие на литературата за деца при обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен в България. Българската и преводната литература за деца, която е включена в учебното съдържание, може да се използва много по-рационално за формирането и поддържането на високо ниво на литературни и социолингвистични компетентности у подрастващите. Личната ми мотивация е свързана с работата ми като автор на книги за деца от предучилищна и начална училищна възраст, с която се занимавам от години. Отзивите за книгите ми, посветени на малките читатели, предизвикаха у мен желание да проведа изследване, което да допринесе за подобряване на ефективността от въздействието на детската литература при формирането на литературни и социолингвистични компетентности в начална училищна възраст. |
---|---|
Физически характеристики: |
96 с. : с табл., диагр. ; 22 см. |
Библиография: |
Библиогр. с. 83-92 |
ISBN: |
978-954-471-942-5 |