Ефектът от извънкласна дейност върху физическата годност на 15-16 годишни ученици : Автореферат /
Редовната физическа активност има положително въздействие върху психологическото състояние на децата и младежите, най-вече що се отнася до изграждане и оформяне на тяхното самочувствие, способност за интегриране, работа в екип и чувство на солидарност. Спортът е също така и едно от най-ефикасните ср...
Основен автор: | Йорданов, Мартин Йорданов |
---|---|
Други автори: | Jordanov, Martin Jordanov, Игнатов, Георги Владимиров 1973- (науч. ръководител), Ignatov, Georgi Vladimirov 1973- (sci. supervisor) |
Формат: | Книга |
Език: | Bulgarian English |
Публикувано: |
София,
2023.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Редовната физическа активност има положително въздействие върху психологическото състояние на децата и младежите, най-вече що се отнася до изграждане и оформяне на тяхното самочувствие, способност за интегриране, работа в екип и чувство на солидарност. Спортът е също така и едно от най-ефикасните средства за борба срещу тютюнопушенето, заседналия начин на живот и затлъстяването. Целта на изследването е чрез прилагане в извънучебно време на разработена от нас програма за допълнителна двигателна дейност, да се подобри физическата годност на 15-16 годишни ученици. Работната ни хипотеза: предполагаме, че чрез прилагане в извънучебно време на разработена от нас програма за допълнителна двигателна дейност, ще се подобри физическата годност на 15-16 годишни ученици. The regular physical activity has a positive impact on the psychological condition of children and teenagers, mostly when it comes to building and forming their self-esteem, ability to fit in, teamwork and sense of solidarity. Sport is also one of the most effective ways of dealing with smoking, the static way of life, and obesity. The purpose of the examination is to improve the physical capability of 15 and 16-year-old students through applying of an out of class programme for additional motor activity. Our work hypothesis: we presume that by applying the out of class programme for additional motor activity, developed by us, the physical capability of 15 and 16-year-old students will improve. Main conclusions: The analysis of the examination conducted by us proves the significance of our hypothesis and allows us to conclude the following: 1. The statistical significance of the changes in the control exams established in the experimental group, prove the effectiveness of the developed by us programme for additional out of class motor activity, which builds up the already accomplished results during the physical education and sports class in school. |
---|---|
Физически характеристики: |
55 с., 49 p. : с табл. ; 21 см. |