Алтернативни стратегии в музикотерапията на ученици с невроразвитийни нарушения Автореферат /
Цел на изследването : Да се създаде музикално приложение, което да се внедри в обучението по музика и музикална терапия на ученици с ASD Да се разработи програма за обучение на ученици с ASD във вътрешен израз чрез музикална импровизация; Да се разработи структуриран протокол за мониторинг на поведе...
Основен автор: | Довас, Атанасиос Константинос |
---|---|
Други автори: | Попзлатева, Цанка Златева 1956- (науч. ръководител) |
Формат: | Електронна книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2020.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Цел на изследването : Да се създаде музикално приложение, което да се внедри в обучението по музика и музикална терапия на ученици с ASD Да се разработи програма за обучение на ученици с ASD във вътрешен израз чрез музикална импровизация; Да се разработи структуриран протокол за мониторинг на поведенческите промени в образованието на учениците Да се проследи терапевтичният ефект от музикалната импровизация на учениците с ASD Проследяване на терапевтичния ефект на индивидуализирания контрол върху акустичния вход и изход на музикални импровизационни дейности върху намаляването на негативните поведенчески стереотипи на учениците с ASD Изследването е проведено качествено с помощта на трима различни оценяващи. Така че няма пристрастност или видимост на личните вярвания. Оценката включва 4 основни поведенчески области - стереотипи, концентрация на внимание, визуален контакт и отношение към урока. Изготвена е таблица за оценка, използваща 5-степенната скала на Ликърт. Статистическият анализ беше извършен с помощта на софтуера SPSS 22.0. Резултатите от проучването показват, че учениците: Имат : Подобрен контакт с очите ; Подобрена концентрация ; Намалява се честотата на стереотипите ; Положително отношение към сесиите |
---|---|
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс ( 87 с.) : с цв. ил., табл. |
Достъп: |
Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване |