Педагогически модел за интеркултурно образование в обучението по човекът и обществото в 3-4 клас Автореферат /
В основата на интеркултурния подход в образованието стои идеята за многообразие, културен плурализъм и равнопоставеност на гражданите в държавата независимо от техните социални, езикови и културни различия. Настоящото дисертационно изследване цели да подкрепи усилията в тази посока чрез разработване...
Основен автор: | Зафирова, Людмила Веселинова 1977- |
---|---|
Други автори: | Мирчева, Илиана Христова 1960- (науч. ръководител) |
Формат: | Електронна книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2020.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
В основата на интеркултурния подход в образованието стои идеята за многообразие, културен плурализъм и равнопоставеност на гражданите в държавата независимо от техните социални, езикови и културни различия. Настоящото дисертационно изследване цели да подкрепи усилията в тази посока чрез разработване и апробиране на педагогически експериментален модел на обучение в контекста на интеркултурното образование за учебния предмет човекът и обществото, изучаван в III – IV клас, чрез който ще се постигне удовлетворяване на стандартите с интеркултурна насоченост и формиране на интеркултурна компетентност. Моделът е ориентиран към овладяването на интеркултурни компетентности, свързани с умения за общуване с хора от различни общности; за проява на толерантност към хора с различен етнически произход и тяхната култура; за справяне в критична ситуация на интеркултурна основа; за поемане на отговорност за собствените действия или бездействия; за изразяване на собствено мнение по теми от областта на интеркултурното образование; за разбиране и защита на собствените права и правата на другите. Основан на принципите на толерантността и равнопоставеността, педагогическият експериментален модел е насочен към изграждането на демократични ценности, критично мислене, прояви на творчество, уважение на обществените ценности и морал, познаване на собствените права и зачитане правата на околните, приемане и уважение на културните различия. |
---|---|
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс (52 с.) : с цв. табл., диагр. |