Агресивно поведение при деца със специални образователни потребности в детската градина Автореферат /
Цел на изследването - да се проучи агресивното поведение при деца (от 4 до 6 години) по начина, по който то се появява по време на посещението и ученето в детската градина, фокусирайки се върху две групи - деца със и без СОП. Видове аргесивно поведение Реактивно - агресивно поведение - Проактивно -...
Основен автор: | Цантиду, Анастасия Георгиос |
---|---|
Други автори: | Енгелс, Розалина Пламенова 1976- (науч. ръководител) |
Формат: | Електронна книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2020.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Цел на изследването - да се проучи агресивното поведение при деца (от 4 до 6 години) по начина, по който то се появява по време на посещението и ученето в детската градина, фокусирайки се върху две групи - деца със и без СОП. Видове аргесивно поведение Реактивно - агресивно поведение - Проактивно - агресивно поведение Физическо агресивно поведение Релационно агресивно поведение Хипотези 1. Момчетата проявяват повече проактивно и реактивно агресивно поведение от момичетата, както при деца със СОП, така и при деца без СОП 2. Момчетата проявяват повече физическо агресивно поведение, докато момичетата демонстрират повече релационно агресивно поведение, както при деца със СОП, така и при деца без СОП. 3. Деца без СОП демонстрират по-малко реактивно и проактивно агресивно поведение, както и по-малко физическо и релационно агресивно поведение, отколкото деца със СОП. 4. Конфликт и зависимост се асоциират повече със агресивно поведение (,както в своите форми, така и във функциите си), а близост се асоциира по-малко с агресивно поведение (,както в своите форми, така и във функциите си). 5. Деца без СОП изявяват по-ниски нива на конфликт и зависимост, но по-високи на близост по отношение на връзката учител-дете, отколкото деца без СОП. 6. Прилагането на педагогически инструменти облекчава детското агресивно поведение както при проактивно-реактивното, така и при физическо-релационното. |
---|---|
Описание на библ. документ: |
Възприетата форма на името на науч. ръководител Розалина Енгелс-Критидис е Розалина Пламенова Енгелс |
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс (59 с.) : с цв. диагр., табл. |
Достъп: |
Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване |