[Ерос и Философия] Автореферат /
Основният принос на дисертационния труд се състои в поставянето наново на въпроса за смисъла на философията. Основният обект на изследване е връзката между Ерос и философията. Еросът и еротичното са свързани, със същността на философията. Разгледани са емблематични автори от историята на философията...
Основен автор: | Котев, Дани Кънчев 1988- |
---|---|
Други автори: | Попов, Здравко Василев 1951- (науч. ръководител) |
Формат: | Електронна книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2020.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Основният принос на дисертационния труд се състои в поставянето наново на въпроса за смисъла на философията. Основният обект на изследване е връзката между Ерос и философията. Еросът и еротичното са свързани, със същността на философията. Разгледани са емблематични автори от историята на философията през които е прочетена и разкрита философията като еротична дейност. Направен е опит за философско концептуализиране на понятието Ерос чрез разглеждането на неговите различни форми и проявления, главно в историята на философията, но и в религиозната и психоаналитична перспективи. Ерос трябва да бъде разгледан в неговите конкретни проявления в единството между биография и философия. Поради това Ницше е избран за основен автор през когото да бъдат прочетени останалите. Разгледани са основните понятия на Ницше през призмата на еротиката и еротичното и е сведена неговата естетическа експериментална перспектива до еротическа перспектива. Еротичното се разглежда като проявление на философстването Еротичното е вид отношение, чрез което ние се насочваме навън, излизаме от себе си, за да открием себе си. Под формата на желание еротичното е връзка с безкрайното. Еротичното ни приковава към Другото. Направена е разлика между понятието еротично и философско и понятието Ерос. Еросът се разбира като философски принцип, който има чисто философска природа и реално съществуване. |
---|---|
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс (49 с.). |
Библиография: |
Библиогр. с. 29-49 |
Достъп: |
Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване |