Корично изображение Електронна книга

Нагласи към парите и финансово поведение : Автореферат /

В дисертацията е направено аналитично теоретично проучване на нагласите като основен психологически конструкт, на паричните нагласи и типове личности и на две от формите на финансово поведение – спестяване и вземане на пари назаем. При реализиране на изследването са използвани методики за измерване...

Пълно описание

Основен автор: Гьонкова, Надежда Асенова 1986-
Други автори: Кръстев, Людмил Димитров (рец.), Илиева, Снежана Евлогиева 1960- (рец.), Петрова, Анелия 1951- (науч. ръководител)
Формат: Електронна книга
Език: Bulgarian
Публикувано: София, 2019.
Предмети:
Онлайн достъп: Пълен текст
Резюме: В дисертацията е направено аналитично теоретично проучване на нагласите като основен психологически конструкт, на паричните нагласи и типове личности и на две от формите на финансово поведение – спестяване и вземане на пари назаем. При реализиране на изследването са използвани методики за измерване на нагласите към парите, към спестяване и към задлъжняване. Резултатите от изследването показват статистически значимо диференциращо влияние на някои демографски характеристики както сред дименсиите на общите парични нагласи, така и сред тези на специфичните нагласи към спестяване и към вземане на заем и задлъжняване. Проучени са взаимозависимости между дименсиите на нагласите към пари, към спестяване и към вземане на заем и между дименсиите в рамките на всеки един от трите типа нагласи. Установено е наличието или отсъствието на влияние и прогностичен потенциал на общите към специфичните и на специфичните към общите парични нагласи.
Емпирично са установени кои от дименсиите на общите и специфични парични нагласи и демографските характеристики на респондентите влияят и прогнозират вероятността те да са спестявали пари във или да са взели кредит/ заем от финансови институции през последните три години. След проверката на редица обяснителни модели е установена посоката и силата на влияние на изменението в дадена променлива при равни други условия да повлиява шанса респондентите да са спестявали в (или не) или взели заем (или не) от финансови институции през последните три години.
Физически характеристики: 1 онлайн ресурс (44 с.).
Достъп: Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване