Нагласи към парите и финансово поведение : Автореферат /
В дисертацията е направено аналитично теоретично проучване на нагласите като основен психологически конструкт, на паричните нагласи и типове личности и на две от формите на финансово поведение – спестяване и вземане на пари назаем. При реализиране на изследването са използвани методики за измерване...
Основен автор: | Гьонкова, Надежда Асенова 1986- |
---|---|
Други автори: | Кръстев, Людмил Димитров (рец.), Илиева, Снежана Евлогиева 1960- (рец.), Петрова, Анелия 1951- (науч. ръководител) |
Формат: | Електронна книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2019.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
В дисертацията е направено аналитично теоретично проучване на нагласите като основен психологически конструкт, на паричните нагласи и типове личности и на две от формите на финансово поведение – спестяване и вземане на пари назаем. При реализиране на изследването са използвани методики за измерване на нагласите към парите, към спестяване и към задлъжняване. Резултатите от изследването показват статистически значимо диференциращо влияние на някои демографски характеристики както сред дименсиите на общите парични нагласи, така и сред тези на специфичните нагласи към спестяване и към вземане на заем и задлъжняване. Проучени са взаимозависимости между дименсиите на нагласите към пари, към спестяване и към вземане на заем и между дименсиите в рамките на всеки един от трите типа нагласи. Установено е наличието или отсъствието на влияние и прогностичен потенциал на общите към специфичните и на специфичните към общите парични нагласи. Емпирично са установени кои от дименсиите на общите и специфични парични нагласи и демографските характеристики на респондентите влияят и прогнозират вероятността те да са спестявали пари във или да са взели кредит/ заем от финансови институции през последните три години. След проверката на редица обяснителни модели е установена посоката и силата на влияние на изменението в дадена променлива при равни други условия да повлиява шанса респондентите да са спестявали в (или не) или взели заем (или не) от финансови институции през последните три години. |
---|---|
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс (44 с.). |
Достъп: |
Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване |