Съвременни подходи за стимулиране на комуникативните способности при деца от аутистичния спектър в началното образование Автореферат /
Децата с разстройство от аутистичния спектър РАС (ASD) се характеризират със значителни затруднения в социалната комуникация и взаимодействие, вербалната и невербалната комуникация, гъвкавостта на мисленето и поведението. Социалната дисфункция е описана като универсален и определящ дефицит при децат...
Основен автор: | Магалиос, Константинос Йоаннис |
---|---|
Други автори: | Балканска, Неда Златинова 1968- (науч. ръководител) |
Формат: | Книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2023.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Децата с разстройство от аутистичния спектър РАС (ASD) се характеризират със значителни затруднения в социалната комуникация и взаимодействие, вербалната и невербалната комуникация, гъвкавостта на мисленето и поведението. Социалната дисфункция е описана като универсален и определящ дефицит при децата с аутизъм. Социалните характеристики на децата с РАС могат да варират от пълно затваряне и отказ от социални взаимодействия или пасивно приемане на инициативите на другите хора, до висока социална мотивация и чести взаимодействия, макар и не непременно адекватни. Въпреки това, като цяло, наблюденията и проучванията показват, че учениците с РАС имат по-ниски социални умения и е по-малко вероятно да инициират и реагират на отговорите на другите, отколкото техните връстници с типично развитие. Правилата на социалната комуникация могат да объркат мнозинството от хората с РАС, дори и тези с високо ниво на функционалност. В резултат на това социалната прогноза на хората с РАС често е лоша. Чувството за самота, трудностите при формиране и поддържане на социални взаимоотношения и множество други проблеми с психичното здраве, могат да се появят по-късно в живота. |
---|---|
Физически характеристики: |
1 онлайн ресурс (62 с.) : с табл., диагр. |
Достъп: |
Дигиталният обект е предназначен само за лично ползване |