Корично изображение Книга

Формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература в I-IV клас : Автореферат /

Обект на експерименталното педагогическо изследване е обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. Предмет на изследване -процесът на формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература. Цел –...

Пълно описание

Основен автор: Райкова, Ирена Христова
Други автори: Иванова, Нели Стоянова 1956- (науч. ръководител)
Формат: Книга
Език: Bulgarian
Публикувано: София, 2023.
Предмети:
Онлайн достъп: Пълен текст
Резюме: Обект на експерименталното педагогическо изследване е обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. Предмет на изследване -процесът на формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература. Цел – да се създаде, обоснове и апробира експериментален модел за формиране и развитие на социокултурни и комуникативноречеви компетентности, приложим в присъствена и в дистанционна форма на обучение; да се обогати методическият подход на учителя с ефективен инструментариум. Приноси на теоретично ниво: На основата на направения качествен и количествен анализ са определени проблемните области при формирането на изследваните компетентности. Набелязани са мерки за преодоляването им. Разработен е инструментариум за провеждане на изследването.
Обоснован е и е конструиран авторски модел, включващ система от методически идеи, съдействащи за формиране и развитие на изследваните компетентности в единство с развитието на когнитивните процеси и на мотивацията за учене. Приноси на теоретико-приложно ниво: Чрез проведеното експериментално изследване се доказва, че методически подход, насочен към развитие на познавателните процеси, включващ предложените методически идеи, съдейства за развитие на социокултурните и комуникативноречевите компетентности. Разработена е технология за изпълнение на конструирания инструментариум, което улеснява внедряването му в педагогическата практика.
Физически характеристики: 89 с. ; 22 см.
Библиография: Библиогр. с. 84-85