Формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература в I-IV клас : Автореферат /
Обект на експерименталното педагогическо изследване е обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. Предмет на изследване -процесът на формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература. Цел –...
Основен автор: | Райкова, Ирена Христова |
---|---|
Други автори: | Иванова, Нели Стоянова 1956- (науч. ръководител) |
Формат: | Книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2023.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Обект на експерименталното педагогическо изследване е обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. Предмет на изследване -процесът на формиране на социокултурни и комуникативноречеви компетентности чрез обучението по български език и литература. Цел – да се създаде, обоснове и апробира експериментален модел за формиране и развитие на социокултурни и комуникативноречеви компетентности, приложим в присъствена и в дистанционна форма на обучение; да се обогати методическият подход на учителя с ефективен инструментариум. Приноси на теоретично ниво: На основата на направения качествен и количествен анализ са определени проблемните области при формирането на изследваните компетентности. Набелязани са мерки за преодоляването им. Разработен е инструментариум за провеждане на изследването. Обоснован е и е конструиран авторски модел, включващ система от методически идеи, съдействащи за формиране и развитие на изследваните компетентности в единство с развитието на когнитивните процеси и на мотивацията за учене. Приноси на теоретико-приложно ниво: Чрез проведеното експериментално изследване се доказва, че методически подход, насочен към развитие на познавателните процеси, включващ предложените методически идеи, съдейства за развитие на социокултурните и комуникативноречевите компетентности. Разработена е технология за изпълнение на конструирания инструментариум, което улеснява внедряването му в педагогическата практика. |
---|---|
Физически характеристики: |
89 с. ; 22 см. |
Библиография: |
Библиогр. с. 84-85 |