Създаване и използване на информационни системи за екипно решаване на проблеми в обучението по физика : автореферат на дисертационен труд за присъждане на образователна и научна степен "доктор" област на висше образование: Педагогически науки, професионално направление: Педагогика на обучението по..., докторска програма: Методика на обучението по физика /
Темата на дисертацията е създаване и използване на информационни системи за екипно решаване на проблеми в обучението по физика. Дисертацията изследва приложенията и възможностите за създаване на информационни системи в образованието с цел подобряване на уменията и компетентностите на учениците за ра...
Основен автор: | Кунис, Фабиен Теофанис |
---|---|
Други автори: | Гайдарова, Мая Цанкова 1960- (научен ръководител), Коцева-Георгиева, Ивелина Цвяткова 1972- (научен консултант) |
Формат: | Книга |
Език: | Bulgarian |
Публикувано: |
София,
2023.
|
Предмети: | |
Онлайн достъп: |
Пълен текст |
Резюме: |
Темата на дисертацията е създаване и използване на информационни системи за екипно решаване на проблеми в обучението по физика. Дисертацията изследва приложенията и възможностите за създаване на информационни системи в образованието с цел подобряване на уменията и компетентностите на учениците за работа в екип, решаване на проблеми и екипно решаване на проблеми. Направен е подробен преглед на научната литература за уменията на 21-ви век. Описани са подробно различните концепции на компетентностите екипна работа, решаване на проблеми и екипно решаване на проблеми. Сравнени са резултатите на българските ученици в международните проучвания на PISA. Разгледан е международният опит при внедряването на ИКТ и описаните положителни и отрицателни последствия. Описана е създадената информационна система за екипно решаване на проблеми в обучението по физика. Проведен е дидактически експеримент с контролна и експериментална група с цел верификация на създадената информационна система. Резултатите от експеримента са подробно описани в дисертационния труд. На базата на получените резултати са направени изводи за възможностите за внедряване на информационни системи в обучението по физика с цел подобряване на уменията и компетентностите за работа в екип, решаване на проблеми и екипно решаване на проблеми. Дисертацията е структурирана в увод, три глави, заключение, приноси, списък на публикациите, използвана литература и пет приложения. |
---|---|
Описание на библ. документ: |
Корично описание |
Физически характеристики: |
43 с. : със схеми, таблици ; 21 см. |